Lite allt möjligt och Norge

Och vips så var jag tllbaka på bloggen igen! Det går liksom i perioder, lusten att skriva kommer och går. Dessutom har jag gjort en del kåserier för radion här under våren som lugnar skrivarsuget litegrann. Men jag gillar ju att skriva, att uttrycka mina tankar och få dela mina bilder här på bloggen. Och så blir det ju lite som en dagbok som jag kan titta tillbaka på när jag vill. Just nu händer det lite allt möjligt i livet, och mina känslor är lite all over the place, men jag tror jag är påväg i rätt riktning. Jag slutade ju jobba på Rouhe i maj och har fått njuta av en helt ledig sommar. Eller ja, nästan ledig. Har ju gjort både radioinslag och lite tv-program för SVT här emellan. Nu håller jag i alla fall på att söka jobb och ska faktiskt på arbetsintervju på onsdag nästa vecka! Jag får väl berätta mer när jag vet mer, men jag hoppas och tror att jag har rätt bra chanser att få det jobbet. Sen har jag också funderat på en språkresa, att åka till min faster i Chile och plugga spanska några veckor, men det beror lite på hur jobbjakten går. Det skulle vara fint att åka i oktober, när löven har fallit från träden här men våren tar fart i Chile. Vi får se hur det blir. Tänkte hur som helst att jag ska bjuda på lite bilder från mitt långa sommarlov, med början i Norge i slutet av maj. Såhär såg det ut.
 
Vi startade med att åka upp till Alta och mötas av Norra ishavet, och därifrån följde vi kusten ändå till den lilla orten Å på Lofoten.
 
Vili prövade fiskelyckan lite här och där efter vägen.
 
Första koppen pannukahvia.
 
Blåsigt men härligt. Och regn slapp vi nästan helt och hållet. 
 
Mäktiga landskap måste vi ge norrmännen. Ett nytt vykort efter varje kurva. 
 
Tror pålle mår rätt bra där i hagen. 
 
Så tog vi oss upp på en liten topp också. Kom där underfund med att höjdrädsla inte blir mindre med åren.
 
Känslan! 
 
Och så färja ut till Hammaroy, där pappa och mamma gifte sig 1994 och där lilla jag döptes samma år. 
 
Avskeds/välkomstkommité i Skutvik eftersom vi hoppade på sommarens första färja ut till Lofoten. 
 
Hejdå Hammaroy, nästa Lofoten...
 
Och där tror jag det räcker med bilder för nu. Senja och Lofoten måste få sina egna inlägg. 
 
PUSS!