Vem jag är?

Ibland när jag får frågan "vem är du?" blir jag lite tagen på sängen. Va? Vem? Jag? Vem jag är? Lite som att få en riktigt svår fråga på en tenta, som man vet att man har svaret på där långt bak i huvudet, men som man måste fundera och fundera på tills man slutligen klämmer ur sig nåt halvdant svar nånstans i närheten av det riktiga. Så kan det kännas när jag ska beskriva mig själv. Det slog mig när jag tänkte uppdatera min beskrivning här på bloggen. Det är klart att jag vet vem jag är, vad jag gillar och inte gillar. Men när jag ska beskriva mig själv för någon annan så vet jag liksom inte vad som är intressant. Vad vill folk veta? Är det av intresse att jag är spontan? Att jag gillar frukost på sängen eller att jag hatar janssons frestelse? Jag vet liksom inte. Men vad jag inser är att min header här på bloggen beskriver mig rätt bra, ni vet de 4 bilderna där högst upp. Här har ni varför.
 
Bild 1 - Jag med min "I love Tornedalen" väska står och blickar ut över Split, Kroatien. Bilden säger två tydliga saker om mig. Att jag är väldigt stolt över mitt ursprung, att vara tornedaling, och att jag älskar att resa. 
 
Bild 2 - En av rätterna vi serverade i Örebro på ett event då jag pluggade till kock. Den här bilden säger helt enkelt att jag älskar mat, både för att det kan vara så vackert och så gott. Jag älskar att äta, laga mat och gå på restaurang. Det är också anledningen till att jag valde utbildniungen i Grythyttan och att jag nu jobbar som kock.
 
Bild 3 - Min stora kärlek Vili. Anledningen till att jag flyttade till Äksälompolo och en väldigt stor del av mitt liv. En trygghet och stöttepelare som jag aldrig vill släppa taget om. Den här bilden får också berätta hur viktig familjen och släkten är för mig.
 
Bild 4 - En vägvisare på stigen upp mot Låkta fjällstation. Den här bilden får helt enkelt representera min kärlek för naturen och fjällen. Något jag tycker vi ska vara tacksamma för och respektera när vi vistas i den. 
 
Så där har ni mig, eller i alla fall en ganska stor del av mig. Det var ju inte så svårt.
 
Före och efter en promenad till jobbet.
 
Puss och kram!