När resesuget kickar in

Äntligen dags att åka iväg och samla på mig nya intryck! I eftermiddag går bussen till Luleå och därifrån hoppar jag på nattåget ner till huvudstaden. Där väntas ofantligt mycket mys med mina föredetta sambos (Kollektivet i Grythyttan) och på fredag går flyget ner till Barca! Så jäkla taggad på att komma iväg, blir lite rastlös när resesuget kickar in. Och nu såhär med resefeeling tänkte jag slänga upp lite bilder från mitt och Vilis äventyr i våras --> två veckor på Irland. Den gröna ön var nog ungefär som vi förväntade oss, full av växtlighet, gamla ruiner och slingriga vägar. Och efter de där 200 milen i hyrbilen var det ganska skönt att komma hem och slippa vänstertrafiken och de galet skarpa kurvorna. Men kul hade vi, här kommer bevisen.
 
Inser i uppladdandet av bilder att det här blir ett väldigt långt inlägg om jag ska slänga upp alla mina favoriter, så jag får helt enkelt fortsätta en annan dag. Här kommer en del i alla fall. 
  
En Guinness om dagen håller doktorn borta från magen...
 
Resan började med några soliga dagar i Dublin. 
 
Middag på Irlands äldsta pub The Brazen Head, grundad på 1100-talet. 
 
Sen satte vi oss i hyrbilen för att upptäcka landet. Vi började med att tappa bort oss letandes efter detta vattenfall, men efter några extratittar på kartan lyckades vi till slut. 
 
Grönt var det verkligen. Och konstigt nog hade vi sol nästan hela resan. 
 
Hade nog kunnat göra ett inlägg med bara lamm- och fårbilder, väldigt fotovänliga objekt de där.
 
Otroligt nog var detta träd inte ens 100 år gammalt. Nästan så man kunde se det växa framför ögonen. 
 
Troligtvis bästa maten på hela resan, blodkorvssallad med bacon och rödbetor. 
 
Magiska vyer som fortsatte överraska oss hela vägen runt ön. 
 
Cliffs of Moher, inget för den höjdrädde men definitivt ett måste att besöka when in Ireland. 
 
En ko i solnedgången får avsluta detta inlägg. En grym resa helt enkelt.
 
PUSS!