Borta bra men hemma bäst

Har blivit en hel del resande för mig i år. En semester i Stockholm, två veckor på Irland med Vili, Amsterdam med Adam och nu senast Barcelona med grythyttegänget. Även om jag älskar att resa och upptäcka nya platser så känns det himla skönt att bara vara hemma nu. Och jag känner att det inte gör något om nästa semesterresa får vänta ett tag. Däremot hade det varit askul om några av mina polare där nere i södern ville komma upp hit och hälsa på, tycker faktiskt att det börjar bli dags nu. Vill ju visa dem hur och var jag bor nu och ta med dem på äventyr i både renskogen och uppe på fjällen. Dessutom måste de ju få uppleva riktig vinter, för sist de var här var det mest kallt, blåsigt och nästintill ingen snö på marken. Så här såg det ut då. 
 
 
Borta bra men hemma bäst - och där med basta.
 
Puss!