Vackra sommarnatt

Ledig förmiddag innebär många koppar kaffe framför "Så mycket bättre". Extra rörd idag eftersom jag kollade avsnittet där artisterna hyllar den nyligt bortgågna Sven-Erik Magnussons låtar. Jag kan inte säga att jag är något stort fan av Sven-Ingvars, men att det finns otroligt mycket fina låttexter i deras repertoar kan nog ingen ta ifrån dem. Den här texten rörde mig extra mycket och Tomas Andresson Wij sjöng den så vackert. 
 
Det är lagom kallt att andas
Det är lagom varmt att leva
Genom daggen kan jag följa dina spår
.....
När solen färgar juninatten
Och när sången och musiken dansat ut
Det är stunder som man borde ta till vara
Och ha kvar som ett täcke under vinterkalla dar
 
Helt fantastisk text som fick mig att drömma mig tillbaka till varma sommarnätter när det känns som att man kan vara vaken för evigt och midnattssolen skiner sådär som den bara kan uppe hos oss i Tornedalen.
 
 
Men nu är det inte sommar och jag njuter av vår vackra vinter också. Låten fick mig bara att bli så nostalgisk, tänk att vi bor såhär fint. Det är banne mig magiskt både sommar och vinter. 
 
Puss och kram! <3