Sista hösten

Länge sen jag bloggade men när kussen bloggar kan jag ju inte vara sämre. Inser att jag aldrig kom så långt på Eurotripen, men det får bli ett annat inlägg. Tänkte att jag kunde sammanfatta hösten lite, konstigt nog den sista hösten i Grythyttan. Känns väldigt sorgligt faktiskt.. men samtidigt helt underbart att det bara är drygt 3 månader tills jag tar examen! Nåväl, här kommer lite bilder från i höst.
 
Jag passade på att ta en och annan fotopromenad i hösthyttan.
 
 
 
Mina sambos åkte alla upp till mitt kära Tornedalen under halloween. Vi hann med Jupukka, renar, älgslakt, en sväng till Finland, galej på bykrogen och givetvis bastu och snöbad.
 
När kylan la sig även här nere i hyttan grottade vi in oss i den Akademiska Högtiden som varit vårt hjärtebarn under hela hösten och fram tills förra helgen när vi utförde den. Det är en stor bankettmiddag för Örebro Universitet som varje år anordnas av oss här i Grythyttan. Så glad att jag tillsammans med Henke och Freddy fick genomföra uppdraget som kökschef för eventet, helt sjukt häftigt. Men det har tagit tid, och många provlagningar.. här är bilder på några av rätterna vi serverade.
 
Sotad sill med sjögräsinkokt potatis, alger, dashi och rökig bäcklingemulsion. 
 
Rödbeta på rågbröd med balsamvinäger och lakritssalt.
 
Sotad lax med ärtkräm, vallmosot och ärtskott.
 
Gräddfil, blåbär, salt maräng, rågbröd och yoghurtpulver.
 
Tror jag nöjer mig där för den här gången men ska se till att blogga snart igen! Finns mycket mer att berätta om hösten. Men det tar vi då.
 
PÖSS! <3