Bara ett halvår

Så slog det mig plötsligt att jag har en blogg!
 
Kan ju va kul att uppdatera er, ni som fortfarande hoppas på ett inlägg ibland, vad som hänt sen sist, det vill säga vas som hänt sen examen. Så jag ska försöka summera senaste halvåret med lite bilder. Håll i hatten! 
 
 
Jag tog ju som sagt examen, en glad dag på alla sätt.
 
 
Efter examen packade jag min volvo full med grejer och lämnade hyttan för nya äventyr norröver. Som tur var hade jag bästa resesällskapet med mig upp!
 
 
Vi hann med ett och annat stopp på vägen upp längs vårt långa land.
 
 
Midsommar firades i Bullmark med ett riktigt supergäng och helt magiskt väder.
 
 
Bastun har använts flitigt under sommaren, kanske det bästa med att vara hemma.
 
 
Helt klart underbart att få spendera sommaren hemma i Tornedalen igen.
 
 
Efter att ha gjort sommarvikariat på flyktingboende för ensamkommande barn bar det av mot fjället och jobb på Sveriges högst belägna fjällstation, Låktatjåkko. Kanske den jobbigaste vandring jag gjort när jag första gången flåsade upp för berget med alldeles för mycket packning och dåliga skor. 
 
 
Som tur var lyckades vi timea helikoptern när vi skulle ner igen!
 
 
Efter jobb på både Låkta och i Björkliden tog jag och pappa flyget över Atlenten till Chicago där faster väntade. 
 
 
Efter varma dagar i stan flög vi upp till Upper Peninsula för att träffa släkt och bland annat hjälpa till med vedklyvningen inför vintern. 
 
 
Efter intensiva dagar med släkt och nyfunna vänner åkte vi över gränsen till Kanada och fick se detta naturunderverk. Synd bara vilket jippo som byggts runt fallen, kändes lite som att vara på Disney Land. 
 
 
Hemkommen från USA packade jag snabbt väskan för att åka mot fjällen igen, men först ett stopp hos min nyfunna kärlek på andra sidan gränsen. Efter sommaren kan man säga att allt bara rullat på. Och jag har bara glidit med. Har jobbat till fjälls, vickat på flyktingboendet, gjort kåserier för Sveriges Radio och hängt en hel del hos Vili i Äkäslombolo. Nu ser jag fram emot en vintersäsong som kock här på finska sidan gränsen, ska bli spännande att laga mat på finska! 
 
Förhoppningsvis dröjer det inte lika länge tills nästa inlägg, puss och kram! <3