Mommo, jag älskar dig!

Var och hälsade på mommo igår :)

Hon får en alltid att skratta, och även den här gången har jag skrattat både åt henne och med henne. Det roligaste i helgen var när hon kom ifrån tv-rummet och ut i köket i full gång med något prat om vad hon hade att göra i veckan. Helt plötsligt stannar hon och står alldeles blickstilla med garnnystanet i högsta hugg, hennes ansiktuttryck, ni skulle ha sett det. Jag kunde verkligen inte hålla mig, det bara flög ur mig, ett enormt skratt. Hon stod kvar helt som i chock och så utbrast hon "halv tolv!" och det gjorde ju inte saken bättre. Jag bara skrattade och skrattade åt min kära mommo som stod mitt på köksgolvet och rablade en massa tider, javisst, för efter "halv tolv!" kom "men kvart i elva" och "kvart i tolv!". Jag förstår fortfarande inte vad de där tiderna hade med hennes prat att göra så det enda jag kan göra är att skratta, och jag fick med mig henne i mitt skrattanfall åxå ;)

Senare när vi satt och åt så körde hon sin vanliga namnvisa. För varje gång hon råkar glömma namnet på den hon ska säga något till, ni vet sådär som man gör, så börjar hon rabbla alla namn i släkten för att hitta det rätta. Den här gången blev det "Viktor, astrid, tomas... Elina!" XD hon äger min mommo, vad mer kan jag säga?

Hela tjocka släkten :) Översta raden från V: Bengt, pappa, tomas, jag, ella, outi, anki, tore, björn.  Nedersta raden från V: filip, johan, malin, mommo med viktor i famnen, pia, ingela och mamma.
Släkten!