Stina alla dar i veckan!

Det här med att vara influencer. Vilket yrke alltså. Jag fattade inte förrän någon månad sen att det var en grej, att jobba som influencer. Att tjäna pengar på trafiken man drar till sig på sina sociala medier. Inte riktigt samma sak som att vara nöjd med de fem trogna besökare som jag har här hos mig på bloggen. Jag fattar ju själva grejen, att folk vill och behöver inspireras, men det jag inte fattar är hur mycket skitinfluencers det finns som det går så jäkla bra för. Folk som postar bilder på sina perfekta frukostar, bikinibrännan de fått på semestern, sina manikyrnaglar, "perfekt" inredda hem med absolut ingen trivselkänsla och så vidare. Det finns ju helt galet många! Som lägger upp precis likadana bilder ur precis samma vinklar, och ändå får följare efter följare. Vad är det som gör dessa konstgjorda bilder så inspirerande? Influeras folk verkligen av sånt? Jag fattar bara inte grejen. Men kanske är jag bara avundsjuk, vad vet jag... Jag följer hur som haver hellre människor som postar vettiga åsikter, som står upp för mänskliga rättigheter, som har nåt viktigt att säga förutom hur perfekt deras vardag är. Tittar och influeras liksom väldigt mycket hellre av bilden till höger än den till vänster.
 
På ena sidan Kenza som sitter och håller in magen för att visa sin "perfekta kropp" och på andra sidan underbara Stina Wollter som promotar självacceptans och att älska den man är och den kropp man har. Jag röstar i alla fall på Stina alla dagar i veckan! 
 
Puss och kram!