Moviestar moviestar

Vilken helg! Spännande att vara igång med inspelningarna till "Min Squad". Det är nämligen så att jag ska få vara med och representera mitt minoritetsspråk, meänkieli, i SVT:s serie Min Squad under året. Sanna och Rebecka var med förra året och representerade Tornedalen, men nu har squaden utökat med mig, William och Hanna. Vilket gäng! Så i helgen åkte vi till Jokkmokks marknad för att träffas och spela in de första avsnitten som kommer sändas i SVT2 nångång i vår. Lite märkligt till en början att knalla runt med en kamera i nyllet, men vi vande oss ganska snabbt och får väl hoppas att det blir någorlunda tv av det hela. Dessutom hade vi ju skönaste kameramannen och en riktigt go redaktör som gjorde samarbetet lätt och roligt. Och en projektledare som fixade godaste frullen på länge! Sen är huvudtanken att vi ska filma vår egen vardag under året, och prata om allt från att vara Tornedaling och kunna meänkieli till att vara kvinna uppvuxen i ett patriarkat, eller egentligen allt som faller oss in. Känns spännande att vara igång, tror det här kan bli ett riktigt roligt år! 
 
Har förresten inte laddat upp några bilder från Freddys och Niklas besök hit upp, slänger upp en nu och fler vid senare tillfälle. 
 
 
PUSS!