Vill släppa taget

Känns inte så bra just nu. Eller i just denna stund mår jag bra, nu när jag får ha en ledig förmiddag och titta på "Så mycket bättre" och dricka kaffe i lugn och ro. Men sen när jag ska till jobbet kommer ångesten igen. Det är nämligen kaosartat nu med de nya kollegorna på jobbet och svårt att leverera samma kvalité på maten som vi annars gör. Och ett problem för mig är att jag bryr mig alldeles för mycket. Jag kan liksom inte släppa jobbet när jag går hem utan tänker istället på hur morgondagen kommer vara, om gästerna kommer få vänta länge på mat, om jag kommer hinna preppa all mat som behövs, om jag kommer kunna sova utan att drömma om beställningslistor och matlagning... Jag måste försöka bli bättre. Kommer bara må sämre annars. Men jag vet inte riktigt hur man gör. Hur man släpper jobbet, hur man blir lite mindre brydd och mindre engagerad. Och egentligen borde det ju vara en bra egenskap, att man känner ansvar och bryr sig, men just nu vill jag bara lära mig att släppa taget lite. Sen får jag bara hålla tummarna på att allt går lättare när alla nya kollegor blir varma i kläderna, önskar bara att det kunde gå lite fortare.
 
 
Puss på er som tittar in här <3