Absolut äggtoddy!

Gokväll på er! Som vanligt så var det ett tag sen, men jag skyller det på min eviga hosta.. inte för att jag brukar vara den som deppar över sånt. Hade förresten en riktigt härlig helg i luleå förra veckan med kussar, melodifestival, speeeel, sorbé och en ny vän ^^

Har upptäckt att den här bloggen snart bara innehåller mat, för nu kommer nämligen ett till HELT SJUKT GOTT recept! Jag såg den för ett par veckor sen i "Halv åtta hos mig" och var bara tvungen att testa :D

Absolut Äggtoddy (4 portioner)

*Vispa ihop 4 äggulor + 4 msk socker
*Rör ner 2 dl vispad grädde i äggblandningen
*Häll smeten i skålar/glas och ställ dem i frysen
*Flytta skålarna/glasen till kylen 30 min innan servering
*Innan servering dekorerar du med 4 tsk kakao + 4 tsk kaffe + 4tsk vaniljsocker (alltså 1 tsk av varje tillbehör per portion!)
*Sätt i ett halvt äggskal i varje skål och häll 1 msk absolut mango (eller annat gott efter smak) i varje äggskal



Det roliga är ju att man själv sedan får blanda ihop efterrätten! Börja med att mixa olika saker och rör sedan ihop allting när du äter, GAAALET gott! :D Nu ska jag fortsätta digga Melody Club och göra min träningsplanering!

Puusssss <333