Gott&Blandat

God onsdag!

Blev att stanna hemma och snörvla sig hela dagen igår, men jag fick en del gjort åxå. Som belöning gjorde jag en supermumsig dessert! Läs noga nu, för det tar inte mer än tio minuter att göra:

Skiva 1 äpple och 1 päron i ca 1/2 centimeter tjocka skivor.
Stek skivorna i 1-2 matskedar smör (och inget fuskande med margarin elr linande!).
När skivorna fått en halvt gyllenbrun färg är dom klara.
Serveranu den stekta frukten med vaniljglass och en klick jordnötssmör!

Med min dessert satte jag mig och kollade Fredrik Skavlans talkshow. Han är grym måste jag erkänna. Han intervjuade bland annat gitarristen Slash från Guns'n'Roses, den föredetta ledaren för norges främlingsfientliga parti och en naturfotograf från National Geografics.
Jag förvånades när den föredetta partiledaren och hans fru berättade om deras privat, deras väldigt ensamma privatliv. De hade nämligen inga nära vänner inom varken politiken eller på hemmaplan. Alltså dom hade ju anhängare, fans, säkert åxå stalkers, men inge riktiga nära vänner. Blir inte det en väldigt deppig vardag? För visst om man brinner för politiska frågor, men det kan ju inte vara allt man vill ha ut av livet? Dom hade varandra, hans fru och han, men jag måste säga att även om man älskar någon till döden så lessnar man ju om man umgås dag ut och dag in med denne. Det är i alla fall min teori, men vad vet jag ;)

Sen berättade naturfotografen om hans fantastiska äventyr, att filma vithajar UTAN bur! Han berättade att är man fotograf åt National Geografics så förväntas man ta enastående bilder, och såna tas inte ur en bur. Var så jäkla häftigt att höra hur han verkligen "lärt känna" hajar, hur de beter sig och hur man kan se på en haj om den är farlig eller inte. Fick rysningar när han berättade att det farligaste är ju inte hajen man har framför sig, utan alla de hajar som ligger och lurar runtomkring. "Där det finns en haj, finns alltid fler". Hade ju varit grymt coolt att göra något sådant, men när han sa att hajar kan känna dina hjärtslag och din rädsla så... Nej sånt får man nog nöja sig med att se på tv! :)

 
Hittade ganla bilder från CYPERN! Det var goda tider det^^

Strandlivet är ju inte nått man tackar nej till!

Här skulle jag upp och flyga fallskärm efter nån racingbåt, minnen!<3

Ett hopptält får avsluta det här inlägget!

Kramar<333

p.s. Jag är så sjukt peppad nu på Dominikanska Republiken till JUL!! :D d.s.
1
MILKA

Håller med, strandlivet tackar man inte nej till!